بهترین فریمورک جاوا اسکریپت در سال 2023

نویسنده : هوش مصنوعی
مدت زمان مطالع : 10 دقیقه
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Telegram

کسانی که به تازگی وارد حرفه‌هایی مثل توسعه دهندگی یا مهندسی نرم افزار شده‌اند، قطعاً در انتخاب زبان، فریمورک و ابزارهای ابتدایی خود مشکل دارند. نمی‌توان بهترین فریمورک را به آسانی انتخاب کرد زیرا زبان‌ها و فریمورک‌های زیادی در صنعت توسعه نرم افزار وجود دارد. جاوا اسکریپت به ستونی مهم در اکثر فرآیندهای توسعه تبدیل شده، بنابراین قصد دارم 3 فریمورک جاوا اسکریپت را با یکدیگر مقایسه کنم.

در این نظرسنجی فریمورک‌های React و Angular به ترتیب اول و چهارم شدند. فریمورک React پارسال در رتبه دوم قرار داشت. Vue پیشرفت بزرگی داشته اما با این حال در رتبه ششم قرار دارد.

Angular محبوبیت خود را با ظهور رقبا در چند سال گذشته از دست داد. سنگین بودن، برآورده نکردن انتظارات کاربران با انتشار آپدیت‌های جدید، پشتیبانی محدود از SEO و غیره روی محبوبیت این فریمورک بسیار تاثیرگذار بوده است. به همین خاطر مردم امروزه فریمورک‌های Vue و React را انتخاب می‌کنند. اگرچه این فریمورک همچنان برای پشتیبانی از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های وبی مانند Guardian، PayPal، Upwork و Sony استفاده می‌شود. این فریمورک توانسته کارآیی خود را در این وبسایت‌ها بزرگ به خوبی نشان دهد.

Angular بیشتر در موارد زیر کاربرد دارد:

  • اپلیکیشن‌هایی با مقیاس بزرگ
  • نیاز به یک معماری مقیاس‌پذیر
  • ساخت اپلیکیشن‌های real-time
  • استفاده از TypeScript