توسعه فردی چیست؟

نویسنده : هوش مصنوعی
مدت زمان مطالع : 10 دقیقه
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Telegram

رشد و توسعه فردی مفهومی است که اغلب در بسیاری از سایت‌ها به آن اشاره می‌شود. توسعه فردی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و مهارتهایی است که یادگیری آن ها کمک می‌کند در روابط اجتماعی، کاری و تحصیلی خود بهتر عمل کنید. اکنون زمان آن رسیده که تعریف کنیم توسعه فردی چیست و همچنین ابعاد و مهارت های توسعه فردی را بررسی کنیم.

رشد گیاه بامبوی چینی پدیده‌ای طبیعی است که برای موضوعات مربوط به رشد و توسعه فردی اهمیت دارد. گیاه بامبو در چهار سال اول زندگی خود هیچ نشانه‌ای از رشد را نشان نمی‌دهد و فقط یک برگ کوچک در خاک باقی می‌ماند. در این مدت شما باید آن را پرورش دهید و دائما آن را آبیاری کنید و سپس در سال پنجم معجزه‌ای اتفاق می‌افتد. گیاه بامبو تنها در شش هفته ۲۷ متر رشد می‌کند.

علت اهمیت رشد و توسعه فردی چیست؟

به نقل از دریموند گرین (Draymond Green)، «اگر در حال بهتر شدن نیستید، دارید بدتر می‌شوید»، لذا توسعه فردی اهمیت دارد. اما یک انگیزه‌ی کلیدی که حتی از این هم الهام‌بخش‌تر است در پس رشد فردی وجود دارد. و آن، اینکه مهارت های توسعه فردی شما را به امور مسلط می‌کنند. وقتی فعالانه در تلاش برای بهبود طرز فکر، مهارت‌ها، و به‌طور کلی زندگی خود هستید، لازم نیست به استعداد یا شانس تکیه کنید.