23 مهارت توسعه فردی برای ایجاد شخصیتی قوی

نویسنده : انتشارات فراهیم
مدت زمان مطالع : 13دقیقه
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Telegram

1. ایجاد فضای الهام‌بخش

اولین مهارت توسعه فردی ایجاد فضای الهام‌بخش برای خودتان است. این فضا با داشتن آرامش به شما کمک می‌کند تا خودتان را تحلیل کنید. فضای تمیز، آرام و مرتب، سطح انرژی مثبت شما را بالا برده و بنابراین به شما انگیزه می‌دهد. این انگیزه در ادامه، تمرکز شما را افزایش داده و باعث اثرات فوق‌العاده و شگفت‌انگیز مثبت در زندگی می‌شود. با این حال، یک فضای نامرتب و کثیف خلق شما را از خوب به بد تبدیل می‌کند و انگیزه شما را نابود می‌کند.

2. تمرین کنید

آیا در زمان مدرسه، فوتبال و یا هر ورزش دیگری انجام داده‌اید؟ معلم و یا مربی شما مطمئناً شما را با این جمله راهنمایی کرده است: «تمرین باعث پیشرفت می‌شود». این جمله بسیار قدیمی است اما معنای آن هنوز جدید است و هنوز به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های توسعه فردی خود را تقویت کنند. همچنین، تمرین مداوم روی مهارت‌هایتان باعث افزایش توانایی می‌شود تا جایی که یک فرد در آن مهارت خاص به استاد تبدیل می‌شود. برای مثال، جکی چان با تمرین‌ها و سختی زیاد به استاد کنگ‌فو تبدیل شده است.

3. بر ترس خودتان غلبه کنید

مهارت دیگر از توسعه فردی، پیروز شدن بر ترس است. عبارت اشتباهی وجود دارد مبنی بر اینکه یک انسان باید در هیچ موقعیتی نترسد! همه انسان‌های روی زمین ترس‌هایی دارند و این ترس‌ها باعث کند ساختن توسعه فردی می‌شود. بنابراین شما باید همیشه روی جنبه مثبت هر چیزی کار کنید و در این مورد شما باید بر ترس خود پیروز شده و به سمت جلو حرکت کنید تا به موفقیت بالاتر و جدیدتری در زندگی برسید.